Mar
18

Tips för bodybuilders

7 bodybuildingövningar att göra hemma

Att få en bättre trimmad kropp är något dom allra flesta strävar efter, det utvecklar inte bara kroppen utan även psyket i många fall, om man känner sig snyggare och starkare, så får man också bättre förtroende. Men att köra bodybuilding kan vara svårt, det är en väldigt hög prisklass och tar väldigt mycket tid.

Just detta är skäl för att fler och fler gör övningarna direkt i hemmet, med hjälp av redskap som hantlar, skivstänger, vikter, mattor eller kanske en roddmaskin. Det går att ha alla grejor i ett rum samtidigt men du kommer också behöva ett rum i din bostad där du har gott om utrymme och kan träna smidigt och enkelt men ändå säkert.

Det är inte särskilt smart att kasta sig in i övningarna om du inte varit träningsfanatiker innan. Börja med dom viktigaste och grundläggande stretchingövningarna några dagar innan du ska starta din bodybuildingträning. Håll dig till din plan. En personlig tränare är inget som alla kan ha råd med, men det går också bra att träna själv bara man tar reda på vad som behövs och hur det funkar, Bodybuilding krestar inte bara runt kroppen i sig utan även knoppen.

Läs gärna på internet, böcker eller prata med folk som håller på med bodybuilding för att få mer information och kunskap.
Tänk också på vad du äter, din träning kommer inte ha någon effekt om du äter mat fylld med kolesterol och andra ohälsosamma livsmedel. Därför bör du även studera mat och hur du ska kunna lägga upp en bra måltid för blivande kroppsbyggare. Det viktigaste är dock att du förblir diciplinerad, sätt upp dina mål och jobba för dom.

Mar
17

Hur du gör träning skoj

Author admin    Category Träning     Tags ,

När du ber någon att börja träna med dig, så får du oftast kanske till och med alltid, ett Nej. Kanske blir du nerslagen och tycker också att träning är tråkigt och vill hellre göra roligare saker än att spendera tid på gymmet. Men du måste också förstå och tänka på att fler och fler människor börjar träna på grund av den alarmerande ökningen av hjärtsjukdomar och fetma. Du måste också tänka på att du måste ta hand om din kropp för att kunna leva ett lyckligare och mer attraktivare liv. Det är du och enbart du som är ansvarig för att upprätthålla kroppens hälsa och välmående. Om du inte håller din kropp i trim kommer ditt liv att bli rikt av sjukdomar och skador där du och din familj kommer att drabbas. Så länge du inte upplever sjukdomar som diabetes och hjärtsjukdomar på grund av övervikt så måste du börja göra fitnessövningar för att hålla kroppen frisk, plus att det ger dig en snygg kropp som du kan visa på stranden under sommaren.

Men även med fitnessövningar kan det bli tråkigt, bland annat finns det en hel del konditions träningar som du kan göra för att få en roligare träning.

Fitnessträning är något många anser bara vara på gymet, Men du behöver också tänka utanför boxen och vara lite kreativ, sporter som simning, golf, tennis, fotboll och basket är roliga sporter som kan ge dig bra kondition. Som exempel, om du gillar att spela tennis finns det flera tennis skolor där du kan lära dig hur man spelar. Du kan även dra med din familj och vänner i aktiviteterna och alla kan ha skoj medans det samtidigt främjar konditionen. Om du inte gillar sport så kan du också överväga dans, det finns olika danslektioner. Det finns dom tror att dans är lätt men det är det inte alla gånger. Dans är ganska så svårt och kan vara mycket stressande för kroppen eftersom det innehåller springande, gå och hoppande runt dansgolvet. Dans kan därför vara ett bra alternativ om du anser att vanlig gymträning är tråkigt.

Detta är bara ett exempel på olika aktiveter du kan göra istället för att gå på gymmet. Det finns fortfarande en massa aktiviteter utomhus som du kan göra för skoj och samtidigt få dig en bra träning.

Mar
17

Hur du får plattare mage

Om du har mycket magfett som gör dig obehalig till mods och du vill göra något åt det.

Först och främst är dina matvanor något som du borde tänka på. Soffpotatisen förekommer i många av dessa fall också.
Det svider säkert att erkänna det men sanningen är faktiskt att du har det som du har det eftersom du gör fel från början.

Det är perfekt tid att gå till gymmet och spenedera tid långt ifrån soffan och dina gamla vanor så länge som vanligt.

Du kan visserligen välja den medicinska vägen om du inte orkar gå på gym och svettas ut allt, det är verkligen inte det bästa alterantivet men det kan också hjälpa. Fettsugning kan till exempel omedelbart få dig att gå ner i vikt, inte bara på vågen utan även ge ett resultat man ser omgående. Men det är också ett riskabelt ingrepp och inte heller särskilt billigt, så träning på gymet kan ändå vara det ulitmata alternativet.

Det finns en hel del övningar för att få en platt midja, här följer några som är lätta att följa. Man behöver inte göra alla i en enda övning.

Övning 1

Denna rutin är utformad för att ta hand om dina kärlekshandtag. Kärlekshandtag är det namn som används för att hänvisa till det fett som finns i midjan. När du påbörjar träningen ska du ligga på golvet. Lyft sedan på armarna så dem är i rät vinkel i förhållande till din torso. Andas in och andas ut, när du andas ut, flytta då båda knäna mot vänster. Känn trycket som blir på dina kärleks handtag. Det är bra att det känns, eller hur?

Denna träning kommer att trimma dina kärlekshandtag och om du tänker på vad du äter så kommer resultaten snabbt. Kom ihåg att upprepa processen på båda sidor.

Övning 2

Denna träning börjar med att ligga ner på golvet, lyft sedan överkroppen och båda benen samtidigt. Håll denna position i ca 40 sekunder och gå sedan tillbaka till utgångsläget, gör om detta 10 gånger.

Övning 3

Denna träning är utformad för att stärka magmusklerna.

Börja övningen med att ligga på marken med böjda knän och händerna på sidorna, böj upp huvudet utan att röra ben eller armar. Vill du göra övningen mer avancerad, sätt då händerna på båda sidorna av huvudet under lyften för större och bättre resultat.

Att få en plattare och sexigare mage är defentivt inte omöjligt om du följer dessa övningar, kom dock ihåg att det inte räcker med en gång det måste sättas i rutin

Mar
17

Militär träning

Author admin    Category Träning     Tags ,

Dom första orden som man tänker på när det kommer till militär träning kondition, bra diet planer, smarta människor och hård träning. Jag har alltid varit en stor beundrare av den militära träningen. Jag beundrar den otroliga kondition och form du får från dessa träningar. Om du är intresserad av att bygga en fettfri, mager, muskulös kropp, så kommer följande rader hjälpa dig att förstå vad som behövs göras för att få din oklanderlig fysik. Oavsett om vi talar om arméns träning, marinen träning, så har de alla ett par saker gemensamt .

Först den militära träning är ett övergripande utvecklingsprogram för kroppen De kommer att få dig att tappa otroligt mycket vikt, bli muskulös och få en fettfri kroppsbyggnad.

De inkluderar alla muskler som man ofta ignorerar, såsom hals, underarmar, vader. Resultatet är en mycket harmonisk kropp med rätt proportioner. Det andra, är att alla dessa militära pass är din kroppsvikt håller sig på en bra nivå genom rutin.

Det häftiga träning med din kroppsvikt är att du hamnar i samklang med naturen. En gym maskin kommer endast att stärka vissa muskeler, och därmed i total isolering.

Därför förblir övriga muskler i kroppen kroppen så svaga som de var innan. Förklaringen är att dessa övningar stärker hela vår kropp från topp till tå. När vi gör någon av dom militära övningarna så arbetar vi med hela vår kropp, musklerna, organen och körtlarna.

Den militära träningen har visat sig vara en väldigt bra träning för fettförbränning. Det finns inget bättre sätt att bygga en fettfri, harmonisk, atletisk, buff och tonad kropp än att använda vår egen kroppsvikt som motstånd.

En snabb blick på kropparna av soldater eller gymnaster kommer att visa oss hur muskulös och fettfri vår kroppsbyggnad kan bli när man använder en sådan utbildning.

Militär träning är högintensiva styrketräning pass. Dessa rutiner är inte bara för armén, flottan och specialstyrkor. Men det betyder inte att de är för alla. Du måste vara i en anständig fysisk form för att kunna njuta och använda dig av en sådan intensiv träning. Förra sommaren tränade jag för tre veckor med en Navy SEAL instruktör och jag måste säga att det var svårt och mycket intensiv. Ändå var det inte lika extrema som jag trodde det skulle vara. Varför kunde jag slutföra min utbildning? Bara för att jag var i god fysisk form på grund av min tidigare utbildning.

Jag måste säga att konditionsträning jag följde de senaste 16 månaderna är faktiskt ganska lik marinens träning. Den är utformad för att vara perfekt för upptagna människor, men på grund av det faktum att det är kort och intensiv, så är ändå resultaten är fantastisk. Sedan jag började programmet 16 månader sedan förlorade jag mer än 50 kilo av kroppsfett och jag fick en mager och muskulös kroppsbyggnad som jag alltid velat. Hur som helst, på grund av likheterna, grävde jag djupare in i ämnet och fick reda på att min utbildning, det träningsprogram jag lyckats följa, faktiskt används i sin avancerad form av armén.

Mar
17

Tips för din träning

Author admin    Category Träning     Tags ,

Att träna fitness innebär att ha en väl konditionerat och sund kropp. Att ha en bra kondition  hjälper både fysiskt och mentalt. Om du har svårt att komma igång med din träning, gå igenom den här artikeln för att få råd och tips som kan hjälpa dig nå den kondition som du önskar. Börja med att möta din rädsla och tvinga dig själv att göra dom övningar du  minst vill göra. Människor tenderar att försumma övningar som de inte vill göra helt enkelt. Det är samma princip som du kan använda för att erövra din rädslor. Gör övningarna du hatar mest i början och fortsätta att göra dem så det blir till en rutin. Lyft inte vikter för längre, maxtid är en timme. Förutom att producera kortisol, att träna i över en timme faktiskt orsakar muskel slöseri. Titta på tiden och sluta lyfta vikter innan du träffar 60 minuters märket. Om du funderar på att stärka benmusklerna, prova att göra vägg sitter. Se till att du hittar en tillräckligt stor vägg utrymme för dig att göra vägg sitter på. Med ryggen mot väggen, ge dig själv omkring arton centimers utrymme mellan dig och väggen. När du sätter dig ner mot väggen, behöver din rygg att vara platt och dina övre benen ska vara i horisontellt läge. Böj knäna långsamt tills låren är vinkelräta med benen. Ju längre du kan hålla denna position, desto mer fördelaktigt övningen. Din kropp kommer att förbättras varje gång du gör denna övning. Det enklaste sättet att åstadkomma detta är den goda gammaldags situp. Du kan lägga till vikt för en ännu mer utmanande träning. Din kropp är den bästa muskl du har för att få flexibilitet, och det kan bidra till att göra resten av kroppen starkare också. Låt inte rädslan komma i vägen. Du kan alltid prova cykling . Cykling är ett bra sätt att få lite motion  och spara lite pengar på bensin. Om din resa till arbete är bara ca 5 mil bör ta mindre än 30 minuter att ta sig till jobbet, och i processen, får du en två i en träning, eftersom du fortfarande kan cykla hem. Du kan göra chin-ups lättare. Ändra hur du ser dem kommer att hjälpa mycket. Fokusera din uppmärksamhet på att få armbågarna ner snarare än att dra upp. Detta kommer att göra det verkar mycket enklare och du kommer att kunna slutföra flera av dem. För att spara tid när du hanterar dina träningskläder, bara köpa saker i neutrala färger, och kasta alla smutsiga tvätten i en behållare. Om alla dina träningskläder matchar varandra gör det lättare att kasta på en outfit.


Hålla dina smutsiga kläder tillsammans gör att du kan kasta dem i tvätten på en gång, och sedan hela träningen garderob kommer att vara ren. Vila när din kropp säger att du behöver. Många människor tid sina pauser för att sammanfalla med förändringar i sin rutin. Du bör ägna mer uppmärksamhet åt din kropp än en tränare. När din kropp visar att du är i behov av en paus, ta en. Ignorera tecken på trötthet kan sätta dig i riskzonen för skador. Fortsätt att göra övningar som visar positiva resultat. Lämna din förlägenhet vid dörren när du utför övningar på gymmet. Din personliga träningsmål är för dig, ingen annan. Du bör inte tvivla vad du gör om det fungerar för dig. Håll utöva det sätt du vill, och fokusera på dig själv. Den här artikeln visar att det faktiskt är möjligt att uppnå kondition du önskar. Skäms inte om att vara fet, se till att ändra det!